راهکارهای شرکت در رابطه با جلوگیری از جریمه در سامانه مالیات حقوق
با توجه به تغییرات اخیر سامانه مالیات حقوق و بدهی های اعلام شده توسط آن سازمان به اطلاع میرساند، بدهی فوق با توجه به بخشنامه شماره 200/1402/5 مورخ 1402/02/27 (بشرح پیوست) که در سامانه مالیات حقوق نیز قابل مشاهده می باشد، اعلام گردیده و مرتبط با محاسبات سیستم حقوق و دستمزد این شرکت نمی باشد. از آنجایی که محاسبات فوق وابسته به تفکیک پرسنل به اصلی و غیر اصلی در سیستم مالیات حقوق بوده ، پیشنهادات این شرکت برای جلوگیری از بروز بدهی های مربوطه به شرح زیر می باشد:
• ترک کار تمامی پرسنلی که مشغول به کار نیستند در سامانه مالیات حقوق اعلام شود.
• تفکیک پرسنل اصلی و غیر اصلی در سیستم مالیات حقوق مشخص شوند.
• به پرسنل تازه استخدام شده اعلام گردد که با شرکت قبلی تماس گرفته و درخواست نمایند ترک کارشان را در سامانه مالیات حقوق اعلام کنند.
• از پرسنل استخدامی درخواست شود در صورت استخدام در چندین مجموعه به شما اعلام کنند و مشخص شود در کدام مجموعه به عنوان پرسنل اصلی مشغول به کار هستند.
ضمناً با توجه به تغییرات جدید در سامانه و حذف فایل (WK) خلاصه لیست، بعد از ایجاد لیست حقوق و درج اطلاعات حقوق و دستمزد کارکنان به صورت آنلاین و یا بارگذاری فایل های WP, WH مراحل زیر را باید به ترتیب انجام دهید :
• چک کردن فهرست پرسنل در صفحه عملیات (ویرایش در صورت نیاز)
• تایید نهایی لیست
• ثبت خلاصه لیست ( تعداد کارکنان و مبلغ مالیات پرداختی به صورت خودکار در خلاصه لیست درج میگردد و وارد کردن تاریخ ثبت روزنامه الزامی میباشد) .
• صدور قبض
شایان ذکر است کارشناسان این شرکت پاسخگوی سوالات آن مجموعه می باشند.
جهت دریافت بخشنامه مقررات مربوط به احکام بند(و) تبصره 12 و بند(ص) تبصره 6 قانون بودجه سال 1402 کل کشور اینجا را کلیک کنید.
جهت دریافت راهنمای نحوه محاسبه مالیات حقوق اینجا را کلیک کنید.
نظر بدهید