تحول عظیم هوش تجاری به کمک هوش مصنوعی
هوش مصنوعی برای کارآمدتر، موثرتر و قابل دسترس تر کردن هوش تجاری برای طیف وسیع تری از کاربران استفاده می شود. ابزارهای هوش مصنوعی در هوش تجاری می توانند بسیاری از کارهای دستی الزامی در هوش تجاری، مانند آماده سازی داده ها، پاکسازی و تجزیه و تحلیل را خودکارسازی کنند. این امر می تواند فعالیت های متخصصان هوش تجاری را تسهیل کرده تا روی کارهای استراتژیک تری مانند ایجاد بینش ها و توصیه های جدید، تمرکز نمایند.
هوش مصنوعی همچنین برای واضح تر کردن هوش تجاری استفاده می شود. ابزارهای هوش تجاری مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند الگوها و روندهایی را در داده ها شناسایی کنند که یافتن آن ها به تنهایی برای انسان دشوار یا غیرممکن است. این امر می تواند به کسب و کارها کمک کند تا فرصت های جدید را شناسایی کنند، عملیات خود را بهبود بخشند و تصمیمات بهتری بگیرند.
علاوه بر این، هوش مصنوعی، هوش تجاری را برای طیف وسیع تری از کاربران قابل دسترس می کند. ابزارهای هوش مصنوعی در هوش تجاری را می توانند توسط کاربران تجاری که هیچ تخصص کدنویسی یا فنی ندارند نیز استفاده شوند.
برخی از روش های تاثیرگذاری هوش مصنوعی بر هوش تجاری عبارتند از:
- آماده سازی و پاکسازی خودکار داده ها
- پردازش زبان طبیعی (NLP) برای کاوش داده ها
- یادگیری ماشینی (ML) برای تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده
- داشبوردهای هوش مصنوعی هوش تجاری
مزایای استفاده از هوش مصنوعی در هوش تجاری نیز عبارتند از:
- افزایش کارایی و بهره وری
- بینش ها و توصیه های بهبود یافته
- دسترسی بیشتر
نظر بدهید